01 Januari 2011

Selamat Tahun Baru Masehi 2011 & Salam Ma'al Hijrah 1432


Assalamua'laikum wbt;

Begitu pantas masa berlalu tanpa kita sedari Tahun 2010 telah pun berakhir. Alhamdulillah syukur kehadrat Allah swt kerana pada hari ini kita masih diberi kesempatan utk menikmati kehidupan di dunia untuk meraikan tanggal unik 01.01.11. Detik ini hanya berlaku setiap 1000 tahun.

Sudah agak lama sy tidak berpeluang menjenguk Blog Tinta-Zue. Apabila terlalu asyik berFB, maka blog pon menjadi sukar utk diperbaharui. Segala idea-idea telah disalurkan secara mudah melalui catatan `wall' FB. Banyak yg ingin sy tulis dan terlalu banyak perkara suka duka; pahit manis yang telah berlaku dalam catatan diari hidup saya sepanjang tahun masehi 2010 (H1431).

Pesan sahabat sy YB Dato Shahaniza; mulakanlah pd hari ini; kerana ianya mberi kesempatan & semangat utk kita mulakan sesuatu pd Tahun baru 2011.

Pertama sekali saya mengucap syukur kehadrat Ilahi kerana masih mengasihi & menyayangi saya serta keluarga. Saya masih dikurniakan Rezeqi & Nikmat Allah Swt yg tak terhitung nilainya.


[ Fatir: 3 ]

Wahai umat manusia, kenangkanlah nikmat Allah yang telah dikurniakanNya kepada kamu; tidak ada sama sekali yang menciptakan sesuatu selain daripada Allah; Ia memberi rezeki kepada kamu dari langit dan bumi. Tiada Tuhan melainkan Dia, maka mengapa kamu rela dipalingkan (dari menyembahnya)?

Sewaktu sy di Jeddah; selesai solat subuh berjemaah; Ustazah dr kumpulan Zahafiz Travel sempat berpesan: `sentiasa amalkan Sujud Syukur setiap kali solat Subuh'. Kerana banyak sebab utk kita menyatakan terimakasih & mensyukuri nikmat Allah Swt yg tak terhitung banyaknya buat kita semua. Jgn sekadar tunggu bila dpt Kenaikan Pangkat; anak2 Berjaya dlm Peperiksaan baru kita nak buat Sujud Syukur.

Insyaallah; semoga kita sentiasa mjadi insan yg mulia & umat Muhammad saw yg sentiasa bsyukur. Dan sy pasti akan terus memeriahkan Blog tinta-zue dgn pelbagai catatan yg blh dijadikan iktibar & panduan dlm melayari kehidupan , melalui pengalaman hidup sy & peristiwa yg berlaku di sekeliling.

Salam ukhwah dgn penuh kasih sayang dr saya
zuraini kamal

Tiada ulasan:

ADAKAH GULA MENYEBABKAN KANSER ?

Salam .. hari ini saya nak kongsikan catatan blog  yang ditulis oleh (my gynae-onco) YBhg. Dato Dr  Rushdan Noor   Pakar Kanser Wanita da...