02 Januari 2011

Terima kasih Allah - terima kasih Sahabat!

Salam

2010; terlalu banyak catatan suka duka & penting yg berlaku dlm hidup saya sepanjang tahun. Bak kata pepatah: `manusia hanya merancang; tp Allah yg menentukan'.

Ayahanda tercinta telah melalui pembedahan jantung di Institut Jantung Negara (IJN). Alhamdulillah beliau telah selamat menjalani angiogram & angio plastic di bawah pengawasan Pakar Dato Dr Rosli Mohd Ali - ketua unit Kardiologi IJN. Hanya Allah swt yg dapat membalas budi & jasa mereka yg membantu merealisasikan impian ayahanda - Hj Kamal untuk menjalani rawatan jantung di IJN.

Saya ingin menyatakan rasa terhutang budi & ucapan terimakasih kpd: YB Dato Shahaniza Shamsuddin (ADUN Kuala Sentul); YB Nolee Ashilin (ADUN ) ; Dr Nomee Ashikin - Kardiologist IJN; Dr Abdul Razak (my senior di SEMSAS Kuantan - Dr Pakar di hospital Sungai Buloh); Dr Azmee - Kardiologis IJN; Dr Zaki Zamani (Pakar di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar) - sentiasa tidak jemu melayani permintaan saya w'pon hanya melalui panggilan talipon.

Terimaksih jua kepada ahli keluarga & sahabat handai yg sanggup `bertunggu-bertangga & berkampung di IJN sepanjang ayahanda saya di bilik bedah , CCU & ICU unit Kardio IJN. Anda telah memberi kami kekuatan & berkongsi beban kesedihan serta menenangkan kami dengan kata-kata peransang & doa yg tulus ikhlas.

Kami sekeluarga turut berterima kasih kpd Tuan Hj Sharifuddin & isteri Hjh Rokiah yg sentiasa bersama ayahanda sy dr hari pertama menemani sewaktu pemeriksaan awal diadakan; pakcik Rahman & isteri serta pakcik Bakar @ Burn sekeluarga. Mereka adalah sahabat & jiran ayahanda saya di Taman Desa Jaya Kepong KL. Mereka adalah teman yang sentiasa bersama di saat susah senang suka duka.

Benarlah; jiran & sahabat baik itu adalah anugerah Allah swt. Ianya lebih bernilai dari timbunan harta kekayaan & wang ringgit yg berjuta.


Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:”:Empat perkara yang membawa kebahagiaan iaitu wanita yang solehah, rumah yang luas, jiran yang baik dan kenderaan yang selesa.!”
[Riwayat Ibnu Hibban]

kini ayahnda saya telah pun kembali berkebun dan beriadah; walaupon tidak segagah dulu, tapi dia memang tak reti duduk diam tanpa berbuat apa-apa.


KehadratMU Ya Allah; kami benar-benar bersyukur di atas `pertolonganMU' yang tidak disangka-sangka ke atas hambaMU yang kerdil & sangat memerlukan. Hanya Engkau yang Maha Mengetahui apa yg tidak kami ketahui; dan Engkau shj Yang Mengetahui apa yang ada di dalam hati kami. Engkau Maha Pengampun dan Engkau jua Maha Mengasihani.

wassalam!

Tiada ulasan:

ADAKAH GULA MENYEBABKAN KANSER ?

Salam .. hari ini saya nak kongsikan catatan blog  yang ditulis oleh (my gynae-onco) YBhg. Dato Dr  Rushdan Noor   Pakar Kanser Wanita da...