17 September 2012

Alhamdulillah saya masih hidup


Selamat Hari Raya Aidilfitri & Selamat Hari Malaysia (16 sept). This is me today! Syukur Alhamdulillah saya telah selesai menjalani sesi rawatan Radioterapi di Mount Miriam Cancer Hospital Pulau Pinang.  Alhamdulillah hari ini saya telah kembali menjalani kehidupan yang normal. Alhamdulillah; syukur saya juga boleh berpuasa tanpa sebarang masalah selama sebulan penuh!  Syukur .. syukur... syukurr  hanya ALLAH SWT shj Yang Maha Mengetahui & MEMAHAMI isi hati ini.

Ramai jugak yang menegur betapa kurusnya saya. Sebelum pembedahan; berat badan saya 56kg. tetapi setelah selesai  rawatan Radioterapi  hanya  tinggal 51kg shj. Berpuasa selama sebulan; saya kehilangan 2kg. Kini berat saya hanya 49kg. Seingat saya itu adalah berat timbangan badan masa mendaftar tingkatan 1 di SEMSAS Kuantan 1981. Insyaallah sy pasti gaya kehidupan rakyat Malaysia  (termasuk sy) membolehkan sy kembali `berisi' dlm jangka waktu yg singkat. Malah sambutan Raya Aidilfitri sebulan; berat badan saya sudah bertambah 800 gram. mudah kan! 

Kurus atau gemuk; itu hanyalah gambaran luaran shj, kecantikan fizikal semata. Pesan seorang sahabat: Ajal maut ditangan tuhan; tapi kalau kita hidup biarlah sihat tubuh badan! 

berkesempatan menikmati alunan suara anuar zain secara `live'.  i desserve to njoy my life ; why not!
masih banyak nikmat ALLAH SWT yg masih saya miliki dan kecapi; kenapa perlu mengeluh & bersedih terhadap sedikit ujian yg ALLAH berikan kpd saya.

Tiada ulasan:

ADAKAH GULA MENYEBABKAN KANSER ?

Salam .. hari ini saya nak kongsikan catatan blog  yang ditulis oleh (my gynae-onco) YBhg. Dato Dr  Rushdan Noor   Pakar Kanser Wanita da...