12 April 2017

if u can survive cancer u can survive anything!



Alhamdulillah ...
Izinkan saya berkongsi kegembiraan.

This tiny little angel is my cucu sulong  Husnul Wafiyya berusia 3 bulan hari ini  (11 Mac 2017).
And thats my pic in 2012: waktu itu saya sedang menjalani rawatan Radioterapi. Kuruskan .. pucat lesi muka saya. Ive  lost almost 10 kg  selepas operation dan sewaktu Radioterapi.


Siapa sangka ya .. hari ini saya masih hidup untuk melihat kelahiran cucu saya. My next generation.

masih saya ingat lagi pada bulan Mac 2012 sewaktu disahkan mengidap Kanser Endometrium, saya bertanya kepada Dr Badrul Zaman - Soalan saya kepada beliau: 'berapa lama saya boleh hidup?'
Setelah menjalani rawatan baru saya sedar bahawa  Kanser boleh dirawat dan pesakit kanser boleh sembuh seperti normal.
Kanser bukanlah Kematian.  Kanser sekadar ujian dari Allah SWT.  Penyakit ini menguji kekuatan, ketabahan mental dan jiwa kita serta memberi ruang untuk kita memperbaiki kekurangan diri.

Nasihat saya kepada  teman pembaca blog saya .. please njoy life ... hargai setiap detik dalam hidup kita. Hargai setiap orang yg hadir dalam hidup kita.

Kepada pesakit kanser sangat PENTING untuk mendapatkan Rawatan awal. Pastikan anda mendapatkan  rawatan yg tepat dengan kadar yang segera  kerana ianya  menjamin kesembuhan!
Pesakit Kanser boleh pulih dan menjalani kehidupan normal semula.
TQ kpd Dr Badrul zaman  dan Dato Dr Rushdan Noor yg merawat saya!


i am a cancer survivor 2012
if u can survive  cancer u can survive anything!
zuraini kamal
Admin and Founder : Group Cancer Survivors Malaysia 

Tiada ulasan:

ADAKAH GULA MENYEBABKAN KANSER ?

Salam .. hari ini saya nak kongsikan catatan blog  yang ditulis oleh (my gynae-onco) YBhg. Dato Dr  Rushdan Noor   Pakar Kanser Wanita da...