07 Mac 2011

inilah Syurga Dunia!


Kedamaian jiwa adalah anugerah ALLAH SWT



indah dan mendamaikan!


berkesempatan untuk menikmati keindahan alam semulajadi ciptaan Allah Swt


Recently saya berkesempatan mengunjungi sebuah `rumah rehat' milik seorang sahabat di sebuah Perkampungan Cherengin di Janda Baik Pahang. Bagi saya jarak antara Janda Baik Pahang dan Alor Setar Kedah agak jauh; namun setelah berkali-kali `dipaksa' maka kami tidak punya alasan untuk menolak undangan tersebut!

Perjalanan ke Janda Baik dari Putrajaya hanya mengambil masa hampir 1 jam 35 minit melalui lebuhraya ke Genting Highland.






Secara jujurnya; inilah `rumah impian' saya. I always dream of having a house by the stream; well managed fruits orchard.. ada pokok durian pulak tu! Tapi kalau dapat menumpang rehat sekali sekala pon dah rasa amat bertuah dan bersyukur! Amat berbesar hati kerana `tuan rumah' telah memberi `jemputan terbuka' ; maksudnya i can come here at anytime! tapi tentulah segan kan ... ( i nih pon pemalu orghangnya) . But promise i will be coming here again soonest.

Adakalanya impian boleh menjadi kenyataan ... tapi kalau nak kumpul duit nak beli tanah & buat rumah rehat di Janda baik nih ; hmmm rasanya hanya wujud dalam mimpi sahaja. Dan biarkanlah saya terus menikmati mimpi yang indah ini..


2 ulasan:

imahrahimah berkata...

Assalamualaikum.. rumah ni macam kat rumah kolonel izaidin shamsudin... cantik sangat...

Zuraini Kamal berkata...

imah: memang cantek. well organised and well designed.

aku Bebas Kanser : 04